Min dag

publicerat i Allmänt;
Vid klockan nio i morse tog jag tåget in till stan. Där mötte Elin upp mig. Vi åkte hem till henne & började packa ner hennes kök. Hon flyttar nämligen i mon. Efter några timmar behövde vi fler flyttkartonger & mat! Påvägen tillbaka igen hörde vi något konstigt med bilen. Det var punktering! Eftersom ingen av oss kan byta däck så fick vi ringa efter en bärgningsbil. Asså Gud va vi skrattade.. Efter en stund kom den & plockade både oss & bilen & körde oss till verkstaden. Så nu har man åkt bärgningsbil ;) Självklart fanns det bara män där, så alla kom direkt & ville hjälpa oss. Vi fick gå före alla i kön, så de skulle byta däcket direkt. Skönt tänkte vi! Efter ett tag kom en & sa att ni ska nog inte åka vidare med de andra däcken heller. De skulle tydligen med gå sönder när som! Efter mycket om & men om hur vi skulle göra så fick vi ringa mamma, så hon kunde hämta oss och köra oss till Elin så vi kunde hämta vinterdäcken ist & köra tillbaka till verkstaden. Då kunde de till sist byta ut alla fyra däcken. Efter ett tag där åkte jag sedan hem till mamma & tjötade lite innan jag gick en runda på stan. Nu är det dags för fredagsmys & idol!! Ha en fin kväll! :) 




Vi hade det kul iaf! ;) vi lyckad med allt!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

😂😂

Kommentera inlägget här :